АЈДЕ, СИТЕ НИЕ ДА ГИ ИЗБЕРЕМЕ ЕДРАТА СО КОИ СЕ СТИГНУВА НАЈДАЛЕКУ!

среда, 16. јул 2025.

“Young Physicists” School

 


“Young Physicists” School

Students from “Dimitar Miladinov” Primary School in Skopje participated in the 46th “Young Physicists” School, held at the Institute of Physics, Faculty of Natural Sciences and Mathematics in Skopje.

Hundreds of students from various schools across North Macedonia took part in this scientific event, presenting their own scientific experiments and practical demonstrations. From our school, 20 students actively participated in the competition. Eight students won second prizes, and ten students received third prizes. This success confirms their curiosity, perseverance, and interest in natural sciences.

The event enabled students to develop their love of physics through experimentation, demonstrations, and learning from professionals and scientists through workshops and lectures.

Examples of Demonstrations and Experimental Activities:

1. Thermal Movements of Water (Convection)

Objective:
To understand the process of heat transfer through natural convection in liquids.

Methodology:

-      Students worked individually or in small groups, depending on their abilities and prior knowledge.

-      A problem-based and inquiry-based approach was applied: students formulated hypotheses, observed the course of the experiment, and drew conclusions on their own.

-      Formative assessment was carried out through observation, guided questioning, and group discussion.

Contextualization:
After the experiment, results were connected to real-life phenomena – water circulation in rivers, lakes, and seas, and the influence of water surfaces on climate change.

2. Properties of Air (Atmospheric Pressure)

Objective:
To demonstrate atmospheric pressure and explain how air expands when heated and contracts when cooled.

Methodology:

-      Students actively predicted outcomes, observed changes, asked questions, and formulated conclusions.

-      Continuous assessment was used by monitoring their engagement and understanding through open-ended questions and reflection.

-          Focus on STEM Competencies:

Through a simple experiment, students understood the application of physical laws in everyday life and developed scientific thinking.


3. Invisible Forces (Electric Field)

Objective:
To understand electric forces through practical experiments using PVC rods, aluminum foil, and balloons.

Methodology:

-      Students participated in performing and observing the experiments and then explained the phenomena based on their observations.

-      Activities were individualized: some students received guided questions, while others proposed explanations independently.

Interdisciplinary Approach:
Explaining invisible forces was related to electric devices and phenomena in everyday life


Results and Impact

These activities directly contributed to:

-      The development of STEM competencies.

-      Encouraging critical and logical thinking.

-      Strengthening skills in experimental work and analytical thinking.

-      Increasing motivation and self-confidence through participation in the competition.

-     Fostering an individualized and inclusive approach, where every student  participated according to their abilities.

-     Connections with the Scientific and Professional Community

Through participation at the Institute of Physics and collaboration with university professors and researchers, students had the opportunity to interact directly with the scientific community, which further motivated their development in STEM fields.

Conclusion

The “Young Physicists” School represents an example of an integrated STEM approach in education, where through research, practical work, contextualization, and individualized teaching, students’ curiosity and scientific literacy are fostered. Learning becomes meaningful, applicable, and motivating.


46. Школа „Млади физичари“

 Учениците од ООУ „Димитар Миладинов“ од Скопје учествуваа на 46. Школа „Млади физичари“,на Институтот за физика при Природно-математичкиот факултет во Скопје.

На овој научен настан учествуваа стотици ученици од различни училишта во Македонија, презентирајќи свои научни експерименти и практични демонстрации. Од нашето училиште, 20 ученици активно се вклучија во натпреварот. Осум ученици освоија втори награди, а десет ученици трети награди. Овој успех ја потврдува нивната љубопитност, истрајност и интерес за природните науки.

Настанот им овозможи на учениците да ја развиваат својата љубов кон физиката преку експериментирање, демонстрирање и учење од стручни лица и научници преку работилници и предавања.

Примери на демонстрации и експериментални активности:

1. Топлински движења на водата (Конвекција)

Цел: Разбирање на процесот на пренос на топлинска енергија преку природна конвекција во течности.

Методологија:

Учениците работеа индивидуално или во мали групи, според способностите и претходното знаење.

Применивме проблемски и истражувачки пристап: учениците поставуваа хипотези, го следеа текот на експериментот и сами формулираа заклучоци.

Формативно оценување беше спроведено преку набљудување на активноста, поставување насочени прашања и дискусија.

Контекстуализација:

По експериментот, резултатите беа поврзани со природни појави – циркулација на вода во реки, езера и мориња, влијанието на водените површини врз климатските промени.

 

2. Својства на воздухот (Атмосферски притисок)

Цел: Докажување на атмосферскиот притисок и објаснување на промени во волуменот на воздухот при загревање и ладење.

Методологија:

Активноста беше спроведена со активно вклучување на учениците – тие предвидуваа што ќе се случи, набљудуваа, поставуваа прашања и носеа заклучоци.

Оценувањето во континуитет овозможи следење на нивното разбирање преку постојано поставување отворени прашања и поттикнување на размислување.

Фокус на STEM:

Преку едноставен експеримент, учениците ја разбираа примената на физичките закони во секојдневието и развиваа научно размислување.


3. Невидливи сили 

Цел: Разбирање на електричните сили преку практични експерименти со поливинилна прачка, алуминиумска фолија и балони.

Методологија:

Учениците учествуваа во практично изведување и набљудување, а потоа формулираа објаснувања за забележаните појави.

Активностите беа индивидуализирани: на дел од учениците им беа давани насочени прашања, други сами предлагаа интерпретации.

Интердисциплинарност:

Објаснувањето на невидливите сили беше поврзано со електрични уреди и апарати од секојдневниот живот.

Резултати и влијание

Овие активности директно придонесоа за:

Развој на STEM компетенции кај учениците.

Поттикнување на критичко и логичко размислување.

Развој на вештини за експериментална работа и аналитички пристап.

Зголемена мотивација и самодоверба кај учениците преку учество на натпреварот.

Развивање на индивидуализиран и инклузивен пристап – секој ученик учествуваше според сопствените можности.

Врски со научната и стручната заедница

Преку учеството на Институтот за физика и соработката со универзитетски професори и научници, учениците добија можност за директен контакт со научната заедница, што дополнително го мотивира нивниот развој во STEM областа.

Заклучок

Школата „Млади физичари“ претставува пример на интегриран STEM пристап во образованието, каде преку истражување, практична работа, контекстуализација и индивидуализација се поттикнува љубопитноста и научната писменост кај учениците. Наставата станува смислена, применлива и мотивирачка.



Нема коментара:

Постави коментар